Zajęcia logopedyczne Codzienne zajęcia Prowadzone są w formie zajęć zorganizowanych z całą grupą oraz w małych zespołach i indywidualnie. W oparciu o różnorodne programy i metody (m. in. Weroniki Sherborne, Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, program E. Gruszczyk - Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”, dramę, pedagogikę zabawy, metodę projektu) dzieci dowiadują się nowych rzeczy, eksperymentują, rozwijają wyobraźnię twórczą, doświadczają, odkrywają, przeżywają. Podstawową formą pracy jest zabawa. Kończąc przedszkole, dzieci osiągają gotowość szkolną do podjęcia nauki w szkole.
Projekty badawcze Od ciekawości do rzetelnej wiedzy. Metoda projektu to metoda pracy pedagogicznej, która na świecie funkcjonuje już od lat. My odkrywamy ją na nowo. Dzieci zadają pytania, formułują hipotezy, by poprzez rozmowy ze specjalistami, obserwacje, wycieczki terenowe, eksperymenty, gromadzenie informacji uzyskać odpowiedzi na postawione wcześniej pytania. Klub młodego odkrywcy. „Badam i odkrywam świat”. To zajęcia, na których stawiamy przedszkolaka w roli badacza, eksperymentatora. To wspaniała zabawa dostarczająca wielu nowych doznań, wrażeń, emocji i radości. Jednocześnie sprawia, że odkrywając to co nieznane, dziecko uczy się. Klub Młodego Odkrywcy pozwala w sposób PRAKTYCZNY poznać dzieciom tajniki fizyki i chemii… a przede wszystkim dobrze się bawić.
Wycieczki i spacery Bogacą wiadomości i doświadczenia dzieci w zetknięciu z otoczeniem odmiennym od sali przedszkolnej. To też okazja do obserwacji świata ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy oraz zjawisk przyrodniczych. Przedszkolaki odwiedzają bibliotekę, zaprzyjaźnione przedszkola, szkołę, obiekty użyteczności publicznej; regularnie bywamy w teatrach, muzeach, Centrum Nauki Kopernik.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Dzieciom o nieharmonijnym rozwoju oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi proponujemy zajęcia specjalistyczne, opracowując indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne, dostosowując metody i formy pracy do ich możliwości i potrzeb, prowadzimy zajęcia indywidualne. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzimy m.in.: - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, - zajęcia rozwijające uzdolnienia, - zajęcia logopedyczne, - terapię Integracji Sensorycznej, - terapię metodą Tomatisa.
Zajęcia logopedyczne Zajęcia specjalistyczne mające na celu zadbanie o prawidłowy rozwój mowy dziecka, a w przypadku nieprawidłowości w mowie doprowadzenie do usunięcia lub zniwelowania tego zakłócenia. Terapia prowadzona indywidualnie z dzieckiem w przedszkolu powinna być kontynuowana w domu, aby zachować ciągłość i systematyczność. Sukces murowany!
Terapia Integracji Sensorycznej To terapia przez ruch. Są to najbardziej lubiane przez przedszkolaków ćwiczenia, prowadzone indywidualnie w sali przeznaczonej do terapii SI dziecko pod okiem terapeuty. Dziecko wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji-czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku). Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.
Dogoterapia Zajęcia dla dzieci z grup integracyjnych z udziałem psów polegające na wieloprofilowym usprawnianiu dzieci. Są uzupełnieniem innych zajęć terapeutycznych. Zabawy z psami - przytulanie, głaskanie, czesanie, turlanie, karmienie - wywołują uśmiech i radość na wszystkich buziach.
Zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne Są elementem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Na zajęcia rewalidacyjne, i korekcyjno-kompensacyjne składają się działania wychowawcze, edukacyjne i terapeutyczne. Przy wykorzystaniu sprawdzonych oraz innowacyjnych metod (m.in.: ćwiczenia grafomotoryczne wg Tymichowej, zabawy paluszkowe, twórcze bazgroły, elementy muzykoterapii, ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych wg E. Schoplera, metoda malowania 10 palcami, terapię ręki, metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, trening słuchowy z wykorzystaniem słuchawek Forbrain) nauczyciel, pedagog czy psycholog skupiają się głównie na wyrównywaniu dysharmonii rozwojowych, które są powodem różnego rodzaju problemów u dzieci.
Zajęcia logopedyczne Codzienne zajęcia Prowadzone są w formie zajęć zorganizowanych z całą grupą oraz w małych zespołach i indywidualnie. W oparciu o różnorodne programy i metody (m. in. Weroniki Sherborne, Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz, program E. Gruszczyk - Kolczyńskiej „Dziecięca matematyka”, dramę, pedagogikę zabawy, metodę projektu) dzieci dowiadują się nowych rzeczy, eksperymentują, rozwijają wyobraźnię twórczą, doświadczają, odkrywają, przeżywają. Podstawową formą pracy jest zabawa. Kończąc przedszkole, dzieci osiągają gotowość szkolną do podjęcia nauki w szkole.
Projekty badawcze Od ciekawości do rzetelnej wiedzy. Metoda projektu to metoda pracy pedagogicznej, która na świecie funkcjonuje już od lat. My odkrywamy ją na nowo. Dzieci zadają pytania, formułują hipotezy, by poprzez rozmowy ze specjalistami, obserwacje, wycieczki terenowe, eksperymenty, gromadzenie informacji uzyskać odpowiedzi na postawione wcześniej pytania. Klub młodego odkrywcy. „Badam i odkrywam świat”. To zajęcia, na których stawiamy przedszkolaka w roli badacza, eksperymentatora. To wspaniała zabawa dostarczająca wielu nowych doznań, wrażeń, emocji i radości. Jednocześnie sprawia, że odkrywając to co nieznane, dziecko uczy się. Klub Młodego Odkrywcy pozwala w sposób PRAKTYCZNY poznać dzieciom tajniki fizyki i chemii… a przede wszystkim dobrze się bawić.
Wycieczki i spacery Bogacą wiadomości i doświadczenia dzieci w zetknięciu z otoczeniem odmiennym od sali przedszkolnej. To też okazja do obserwacji świata ludzi, zwierząt, roślin i rzeczy oraz zjawisk przyrodniczych. Przedszkolaki odwiedzają bibliotekę, zaprzyjaźnione przedszkola, szkołę, obiekty użyteczności publicznej; regularnie bywamy w teatrach, muzeach, Centrum Nauki Kopernik.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna Dzieciom o nieharmonijnym rozwoju oraz ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi proponujemy zajęcia specjalistyczne, opracowując indywidualne plany edukacyjno-terapeutyczne, dostosowując metody i formy pracy do ich możliwości i potrzeb, prowadzimy zajęcia indywidualne. W ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej prowadzimy m.in.: - zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, - zajęcia rozwijające kompetencje społeczno-emocjonalne, - zajęcia rozwijające uzdolnienia, - zajęcia logopedyczne, - terapię Integracji Sensorycznej, - terapię metodą Tomatisa.
Zajęcia logopedyczne Zajęcia specjalistyczne mające na celu zadbanie o prawidłowy rozwój mowy dziecka, a w przypadku nieprawidłowości w mowie doprowadzenie do usunięcia lub zniwelowania tego zakłócenia. Terapia prowadzona indywidualnie z dzieckiem w przedszkolu powinna być kontynuowana w domu, aby zachować ciągłość i systematyczność. Sukces murowany!
Terapia Integracji Sensorycznej To terapia przez ruch. Są to najbardziej lubiane przez przedszkolaków ćwiczenia, prowadzone indywidualnie w sali przeznaczonej do terapii SI dziecko pod okiem terapeuty. Dziecko wykonuje różnorodne ćwiczenia, angażujące całe ciało oraz układy zmysłów (równowagi, propriocepcji-czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku). Podczas terapii wykorzystywane są sprzęty i pomoce wspierające rozwój ruchowy dziecka oraz usprawniające jego funkcjonowanie w różnych sferach.
Dogoterapia Zajęcia dla dzieci z grup integracyjnych z udziałem psów polegające na wieloprofilowym usprawnianiu dzieci. Są uzupełnieniem innych zajęć terapeutycznych. Zabawy z psami - przytulanie, głaskanie, czesanie, turlanie, karmienie - wywołują uśmiech i radość na wszystkich buziach.
Zajęcia rewalidacyjne, korekcyjno-kompensacyjne Są elementem pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Na zajęcia rewalidacyjne, i korekcyjno-kompensacyjne składają się działania wychowawcze, edukacyjne i terapeutyczne. Przy wykorzystaniu sprawdzonych oraz innowacyjnych metod (m.in.: ćwiczenia grafomotoryczne wg Tymichowej, zabawy paluszkowe, twórcze bazgroły, elementy muzykoterapii, ćwiczenia edukacyjne dla dzieci autystycznych wg E. Schoplera, metoda malowania 10 palcami, terapię ręki, metodę Ruchu Rozwijającego W. Sherborne, trening słuchowy z wykorzystaniem słuchawek Forbrain) nauczyciel, pedagog czy psycholog skupiają się głównie na wyrównywaniu dysharmonii rozwojowych, które są powodem różnego rodzaju problemów u dzieci.
Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi Nr 1 „Pod Topolą” w Raszynie
sekretariat@przedszkoletopola.pl
Siedziba ul. Pruszkowska 21c 05-090 Raszyn
tel. 22 498 14 06 Pn.-Pt. 7:00-17:00
Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że
Dowiedz się więcej